loading...
درمسیر سعادت
مهدی کوهساری بازدید : 41 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

 

(درس دوم ) :

1-    حضرت ابراهیم (ع) با ............و............ بهترین انتخا ب را کرد .

2- هر انسانی .................رسیدن به خو بیها وکمالات را دارد و به میزانی که به آنها می رسد احسا س .............. می کند .

3- .........و......... وقتی به سر حدی از رشد وکمال رسیدند متوقف می شوند . 

4- انسا ن د ا رای روحیه ی ...........است وعطش او دردست یا بی به خوا سته ها یش روز به روز افزوده می گردد .

(درس سوم ) :

1- انتخا ب ..........مهم ترین انتخا ب هر انسانی است .

2- نهال وجود انسان صرف نظر از برخی جنبه های ............به دست خودش رشد می کند.

3- منشا تفاوت در هدف ها ودلبستگی ها ..............است .

4- برای انتخاب درست هدف ها ودل بستن به آنها نیا ز مند...............هستیم .

5- معیار انتخاب هدف ها ی اصلی از غیر آ ن از جانب .............در .............مشخص شده است.

6- اگر هد ف های .........اصل قرار گیرند ما نع رسیدن به هدف های ...........می شوند .

7- هدف ها ی ..........و.......... هر دو خوب و برای زندگی ما ضروری هستند .

8- باید توجه کنیم که برای رسیدن به نعمت های دنیا مرتکب ........ نشویم وآن قد ر سرگرم آن ها نباشیم که از ..............باز بمانیم.

نمونه سوال چهار گزینه ای دین وزندگی اول :

(درس چهارم ) :

1- کدا م عبارت قرآنی به هدف های فرعی اشاره می کند؟

الف – جنات تجری من تحتها الانها ر       ب – ما عندکم ینفد    ج – و مساکن طیبه فی جنات عد ن          د – و رضوان من الله اکبر

2- مقصود نهایی ما کدام است ؟

الف- بهشت جاوید اخروی              ب- هم نشینی با بهشتیا ن    ج- خانه های پاکیزه در باغ های سر سبز  د- رضوان الهی 

3- در مورد خوبی ها وزیبا یی های بهشت کدام گزینه صحیح نیست ؟                              

الف- وعده ی خدا به زنان و مردان با ایمان است .                                          

ب- همه ی آنها درجات یکسان دارند.                                                               

ج- د ا را ی درجات متفا وتند.                                                        

د- برترین آنها هما ن رستگاری بزرگ است .                                                          

4- " نام احمد نام جمله انبیاست   چون که صد آمد نود هم پیش ماست " مصر ع دوم این بیت نشا ن می دهد که :                                                                                                    

الف-در مواقعی  یک چیز جامع و در بر دا رند ه ی چیز های دیگر است .

ب- هدف ها ی اخروی اگر اصل قرار گیر ند ما را به هدف ها ی دنیوی هم می رسانند.

ج- انسا ن در انتخا ب هدف ها باید با تو جه به معیا ر ها ی صحیح ا ولویت بندی کند.   

د- همه ی موا رد صحیح است.

 

 

 

 

 

 

 

درس 5

. مقصود از عرجون قدیم چیست؟ ودر مورد کدام کره آسمانی مطرح شده است؟

الف. گلوله ی نورانی و سوزان، خورشید                   ب. کهکشان راه شیری کهنسال، خورشید

ج. طلوع و غروب اجرام آسمانی، ستاره               د. شاخه ی خشکیده ی هلالی شکل خرما، ماه

2. عبارت «ما عرفناک حق معرفتک آن چنان که شایسته ی معرفت توست تو را نشناختیم» از کدام معصوم و در کدام کتاب آمده است؟

الف. امام علی (ع)، نهج البلاغه                  ب. امام سجاد (ع)، صحیفه ی سجادیه

ج. پیامبر اسلام (ص)، بحار الانوار           د. امام صادق (ع)، اصول کافی

3. زیبایی های عالم جلوه ی .......... تو و خوبی های آن روایت گر ......... توست.

الف. کمال، جمال         ب. جمال، جمال           ج. کمال، کمال            د. جمال، جمال

4. چرا خدا را چنان که شایسته است نمی توان شناخت؟

الف. زیرا سر رشته تدبیر امور عالم به دست خداست     ب. زیرا اول باید ایمان به خدا را در خود افزایش دهیم

ج. زیرا نمی توان بر او احاطه پیدا کرد            د. زیرا او منشاء همه خوبی هاست.

5. مفهوم کدام آیه ی شریفه مطابق عبارت زیر است؟ چگونه از تو غافل باشم که تو همواره با من هستی؟

الف. ایاک نستعین      ب. کل من علیها فان   ج. و نحن اقرب الیه من حبل الورید   د. قل اعوذ برب الفلق

6. آیه ی قل اعوذ برب الفلق به چه موضوعی اشاره دارد؟

الف. از چه کسی حز خدا می توان مدد گرفت      ب. بی خدا همه ی موجودات فقیرند و با نیستی قریبند

ج. به یا دخداوند و برای او باید زندگی کرد      د. به درگاه چه کسی جز خدا می توان پناه برد

7. مضمون آیه ی شریفه ی و نحن اقرب الیه من حبل الورید کدام است؟

الف. به درگاه چه کسی جز تو پناه برم           ب. چگونه از تو غافل باشم وقتی که تو با من هستی

ج. از چه کسی جز تو مدد جویم         د. حیات طیبه ای به ما کرامت فرما که با یاد تو به سوی تو زندگی کنیم

8. آیه ی شریفه ی و ایه لهم الارض المیته احییناها و اخرجنا منهاحبا فمنه یا کلون ناظر به کدام صفت پروردگار نیست؟

الف. قادر                    ب. محیی                 ج. قدوس                   د. رازق

9. آیه ی شریفه ی سبحان الذی خلق الازواج کلها مما تنبت الارض و من انفسهم و مما لا یعلمون چه موضوعی را بیان می کند؟

الف. رویش گیاهان در آب                               ب. حرکت زمین و کرات آسمانی

ج. اعجاز قرآن از دیدگاه علوم طبیعی                د. زوجیت در کرات آسمانی

10. کدام یک از موارد ذیل تماماً از اسماء الهی نیست

الف. خالق، رازق، مقدر       ب. مدبر، مرکب، مقیر           ج. علیم، رحیم، حکیم                    د. محیی، ممیت، قادر

 

درس ششم

درس ششم

1. آیه ی شریفه ی هو الله الذی لا اله الا هو بیانگر چیست؟

الف. صفات سلبیه خداوند          ب. یکتایی و یگانگی خداوند       ج. علم و حکمت خدا                    د. قدرت الهی
2. از آیه ی شریفه ی عالم الغیب و الشهادت هو الرحمن الرحیم چه مطلبی دریافت می شود؟

الف. خداوند با رحمت و مهربانی، جهان غیب و شهود را می داند 

ب. با این که خدا همه چیز را می داند ولی با رحمت با بندگان برخورد می کند.

ج. خداوند با رحمت و مهربانی خود جهان غیب را می داند              د. رحمت و مهربانی خداوند در تمام هستی گسترده است.

3. از این مقدمات: «خداوند کامل است هر موجود کامل دارای همه ی صفات خوب و نیکو است» کدام نتیجه ی منطقی به دست می آید؟

الف. خداوند هستی بخش و کامل کننده است      ب. برخی صفات خداوند تبوتیه وبرخی سلبیه است

ج. لزوماً خداوند نباید تمام صفات کمالیه را دارا باشد     د. خداوند همه ی صفات خوب و نیکو را داراست

4. صفات سلبیه ریشه در کدام ویژگی دارد؟

الف. نقص              ب. جهل                 ج. بی نیازی       د. غرور

5. در قلمرو علم کلام صفاتی که جنبه ی کمال و جمال دارند اصطلاحاً چه نامیده می شود.

الف. سلبیه     ب. ثبوتیه       ج. جلالیه      د. فعلیه 

6. مصرع «نتوان شبه تو جستن که تو در وهم نیایی» با کدام یک از آیات قرآنی هم مفهوم است؟

الف. وله الاسماء الحسنی              ب. هو العزیز الحکیم         ج. لیس کمثله شیء                      د. هو الرحمن الرحیم

7. در مصرع «نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی» با کدام یک از عبارات قرآنی هم معنی است؟

الف. ما عرفناک حق معرفتک     ب. اشکرولی و لا تکفرون        ج. اذکرونی ذکر کم                د. له الاسماء الحسنی

8. کدام صفت الهی به معنی «هستی بخش» است

الف. المهیمن            ب. الباریءُ          ج. القدوُس        د. الجبار

9. کدام صفت از صفات سلبی خداوند است

الف. غنی          ب. جبار         ج. مهیمن         د. شریک

10. حمد به معنی ...................... و تسبیح به معنی .................... است

الف. ستایش، پاک دانستن        ب. پاک دانستن، ستایش        ج. ذکر، ستودن                      د. ستایش، ذکر

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما مطالب این وبلاگ چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 3,164
  • کدهای اختصاصی
    ذکر روزهای هفته<